ביטוח רכב חובה – כל מה שאתם צריכים בשביל לרכוש פוליסה בצורה נכונה

ביטוח רכב חובה

כל מי שמחזיק ברשותו רכב בישראל, חייב על פי חוק לרכוש ביטוח חובה. זה המרכיב היחידי מבין המרכיבים השונים של פוליסת רכב, שבעליו מחויבים לרכוש ואין לו את האפשרות להתנגד לכך, אם הוא רוצה להחזיק ולנהוג ברכב שלו כחוק.

כידוע, ביטוח רכב מורכב בעיקרון משלושה חלקים. ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', וביטוח חובה. החלקים הראשונים נועדו לשרת את בעל הרכב בהיבטים של פגיעה ברכב שלו או במצב בו הוא פוגע ברכב או ברכוש של אחרים. ביטוח חובה הוא המרכיב שמתייחס למצב בו הנהג פוגע בנהגים, נוסעים, הולכי רגל או אנשים אחרים.

מאחר והם עצמם לא מבוטחים, הרי שהמדינה מחייבת את הנהג לרכוש ביטוח רכב חובה בשביל למנוע מצב בו הם ייפגעו ולא יהיה מי שיוכל לשאת בעלויות הפיצוי עבור הטיפול בהם. במידה ובעל רכב לא ירכוש ביטוח חובה, אזי שנטל העלויות עלול ליפול עליו, דבר שיכול להיות בעייתי מבחינה כלכלית. בעיקרון, המדינה גם מחזיקה קרן מיוחדת שמיועדת לטיפול בפצועי תאונות דרכים, והיא משתמשת בו במקרים של תאונות פגע וברח או במקרים ספציפיים אחרים.

איך רוכשים ביטוח רכב חובה

מאחר והמדינה מחייבת את הנהג לרכוש ביטוח רכב חובה, הרי שהיא גם קבעה כללים שונים כיצד זה יתבצע. בין היתר, היא קבעה שחברות הביטוח לא יכולות לגבות סכומים עבור הפוליסה על פי רצונן, אלא היא מגבילה אותן. המדינה קבעה מחיר מינימום בשביל שהמבוטחים יהיו מכוסים בתנאים מינימליים ומחיר מקסימום שיכול להשתנות בהתאם למאפיינים שונים, כגון גיל הנהג, שנות וותק, ההיסטוריה שלו על הכביש ועוד.

לכן כשבעל רכב ניגש לרכוש ביטוח רכב חובה או לחדש אותו, אזי שחברת הביטוח מתייחסת למשתנים אלו בשביל לדעת כיצד לתמחר את עלות הפוליסה. אם מדובר על זוג אנשים מבוגרים שאין להם שום עבירה בעבר, הרי שהתמחור יהיה שונה מאשר רכב שנוהג בו זוג אנשים מבוגר וילד או ילדה צעירה שקיבלו זה עתה רישיון רכב. התמחור כאמור יתבצע על פי מאפיינים שונים של המשתמשים ברכב.

חשוב לציין עוד, נהג שנוהג ללא ביטוח חובה עלול להיענש ולמעשה, הוא לא יוכל להעביר את הרכב שלו טסט שכן בעת הפעולה עליו להציג בפני הבוחנים את ביטוח החובה לצד רישיון רכב לשנה הקרובה. כמובן שאם הרכב לא עובר טסט, הרי שלכאורה אסור להשתמש בו.

מה הדרך הנכונה לקנות פוליסת ביטוח רכב חובה

בשביל לקנות ביטוח רכב חובה בצורה נכונה, יש להיכנס לאתר WOBI, לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות ולעשות השוואה ביניהן. בצורה כזו אפשר לדעת מה כל חברה מציעה ומה המחיר שהיא גובה עבור הפוליסה. זו הדרך הטובה ביותר לחסוך בעלויות ולרכוש פוליסה בצורה חכמה. 

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest