האותיות הקטנות שמאחורי האותיות הגדולות – SUV

האותיות הקטנות שמאחורי האותיות הגדולות - SUV

רכבי פנאי-שטח, שמכונים SUV, זוכים להצלחה מרשימה בכל העולם וגם בישראל. אבל מה אנחנו באמת יודעים עליהם, מה היתרונות של הקטגוריה הזו ולמי היא מתאימה? הנה כל התשובות.

כל מי שעוקב קצת אחרי תחום הרכב ככל הנראה שמע את המושג SUV. אז מצד אחד, ברור שמדובר על דגם כלשהו ושיש הבדל בינו לבין מכונית משפחתית רגילה. מצד שני, ראשי התיבות הללו לא אומרים יותר מדי ובטח שלא עוזרים לבחור את הרכב הכי מתאים לתקציב, לצרכים ולדרישות.

אז בואו נתחיל בהתחלה: SUV זה הקיצור המקובל של Sport utility vehicle ומה שתורגם לאחר מכן לרכב פנאי-שטח. אז מכאן כבר אפשר להבין את הערך המוסף של דגמים מן הסוג הזה, כמו גם את הדגש על היכולת שלהם לשלב בין נסיעה נוחה מאוד על הכביש לבין ביצועי שטח מרשימים.

כך תזהו רכבי SUV

רכבי SUV מתאפיינים במראה מעוצב ואופנתי והם מגיעים בגדלים שונים. בין היתר, ניתן לראות רכבי SUV קומפקטיים, רכבים בגודל בינוני ואפילו רכבים גדולים במיוחד של 7 מקומות.

מתחת למכסה המנוע מסתתרת טכנולוגיה מתקדמת שמשיגה ביצועים של רכב עירוני אלגנטי, בעוד במושבי הנהג והנוסעים מרגישים את הנסיעה החלקה. אם יורדים עם רכבי SUV לשטח, היתרון הוא היגוי 4X4 שיש ברוב הדגמים.

ברכבי SUV כל הגלגלים מקבלים כוח מהמנוע. התוצאה היא העברת הכוח לקרקע בצורה יעילה יותר, בהשוואה לרכבים בעלי הנעה קדמית או אחורית. זו עובדה טכנית שקשה לערער עליה – לכן השאלה האם הנעת 4X4 תשולב ברכב הבא תלויה בכם בלבד.

 איך בוחרים רכב SUV?

דגמי SUV זוכים להצלחה מרשימה בארץ ובעולם כי הם עונים בעת ובעונה אחת על כמה דרישות לכאורה שונות. בעבר למשל היה אפשר ליהנות מנסיעה חלקה על כבישי הארץ רק עם רכב משפחתי ומרווח, בעוד עבור השטח נאלצו בעלי משפחות לרכוש רכב נוסף. אבל היום זה מיותר, כי יש רכבי SUV שבהם הביצועים מעולים גם בכביש, גם בשעות הפנאי וגם בחול או בבוץ.

מנגד, עדיין צריך להגדיר צרכים וסדר עדיפויות אם רוצים למצוא דגם SUV מוצלח. אחרי שמחליטים על מסגרת התקציב, בודקים את המפרט המלא של כל רכב ואת המידות שלו. לאחר מכן, מבררים לגבי הנעה כפולה ומוודאים אחיזה בטוחה גם בתנאי גשם, חול ועוד.

מיתוסים על SUV

לסיום, כדאי להזכיר כמה מיתוסים שעלולים לבלבל. ראשית, לא כל רכב קרוסאובר הוא SUV כי הרבה תלוי בהנעה. אמנם יש רכבי קרוסאובר עם מאפיינים של SUV, אבל עדיין צריך לבדוק את המפרט.

שנית, רכבי SUV עם הנעה כפולה לא מיועדים רק לשטח – כי עובדה שגם על הכביש הם מוכיחים יתרון במצבים כמו האצה, סיבוב ואחיזה.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest