מה עדיף לקנות, רכב חדש או משומש?

רכב חדש או משומש

שוקלים לקנות רכב? זו יכולה להיות החלטה קשה להחליט אם לקנות מכונית יד שנייה או חדשה לגמרי. חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של שתי האפשרויות בעת קבלת ההחלטה, ולמעשה יש גם הרבה יתרונות וגם הרבה חסרונות לכל אחד מהם, בכתבה הבאה נדון במאפייני המפתח שיעזרו לכם לבחור אם לקנות רכב חדש או רכב משומש.

עלות

בכל הנוגע לעלות, רכישת רכב יד שנייה יכולה להיות הרבה יותר נוחה בגלל שבדרך כלל רכבים משומשים הם מן הסתם עולים הרבה פחות מאשר רכב חדש, מה שמקשר אותו ליתרון השני של רכישת רכב משומש וזה שייתכן שישאר לכם עוד תקציב עבור תוספות נוספות כמו שיפור איכות הרכב וכו'.

בנוסף, אם אתם קונים רכב משומש בסוכנות רכב, סביר להניח שתשלמו פחות החזרי ריבית בגלל המחיר הנמוך יותר של רכב משומש, המחיר עצמו גורם להחזרים נמוכים יותר (בכללי הלוואה קטנה יותר..) ולכן זה יקל עליכם את התשלומים.

היתרונות של רכב חדש

מצד שני, רכישת רכב חדש מגיעה לרוב גם עם סטים משלה של יתרונות. בעיקר השקט הנפשי הגדול יותר בידיעה שיש לכם רכב חדש ולא תהיה לכם בעיות מכניות נסתרות שלעיתים עשויות להיות המקרה בעת רכישת רכב יד שנייה.

עם קנייה של רכב חדש, אתם גם מקבלים תכונות הכי עדכניות הכוללות את כל הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש (תלוי כמובן בסוג הרכב שאתם קונים), מה שיכול להפוך את הנסיעה למהנה, איכותית ובטוחה יותר עבור נהגים, נוסעים ומשתמשים אחרים בכביש.

אם קונים רכב חדש, יש דרך להקל על העלויות?

במידה ובחרתם רכב חדש, אתם יכולים להקל על התשלום על ידי חלוקה של מחיר הרכב לתשלומים עם מימון רכב. בדרך זו אתם נמצאים כבר מההתחלה בנקודת פתיחה שמאפשרת לכם לשקול לקנות רכב חדש, גם אם אין לכם את כל הכסף במזומן.

בנוסף, אתם יכולים לקנות רכב 0 קמ, שזה רכב חדש אבל שמחירו מופחת משמעותית על ידי כך שהוא רכב שעבר מהיבואן אל חברת הליסינג, ו"הורד יד", כך שהמחיר נמוך יותר ואתם מקבלים רכב חדש לחלוטין.

לסיכום

בסופו של יום, הכל מסתכם בהעדפות אישיות ובנסיבות אינדיבידואליות בעת בחירה בין מכוניות משומשות או חדשות לגמרי. אתם צריכים להחליט מה הכי מתאים לכם מבחינה כלכלית – תוך התחשבות בעלויות השוטפות, ערכי הפחת ותכונות הבטיחות שכל רכב מספק לכם – לפני שאתם מבצעים את ההחלטה הסופית שלכם

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest