רכבים במימון – מה זה אומר ומה האפשרויות שעומדות לרשותנו

רכבים במימון

שוק הרכב הישראלי התפתח מאוד במהלך עשרים השנה האחרונות. הוא התפתח הן מבחינת כמות חברות הרכב שהחלו לשווק את הרכבים שלהן בישראל, מבחינת כמות כלי הרכב שעלו על הכביש, וכן בכל מה שקשור לאופי העסקאות לקניית רכבים חדשים או משומשים.

כשמדברים על עסקאות רכב, השינוי שחל בתחום מתייחס לכך שנוצרו מסלולים שונים המאפשרים לצרכן הישראלי לקנות רכב חדש או משומש בתנאים הרבה יותר טובים ונוחים.

בין אם זה ישירות מהיבואן ובין אם זה דרך חברות רכב שונות, ליסינג, טרייד אין ועוד.

זו גם הסיבה שהיום הרבה יותר בטוח וקל לקנות רכב משומש, בתנאים טובים ובידיעה שהרכב אותו רוכשים הוא איכותי.

מה השינוי שחל בעסקאות רכב?

השינוי שחל מתייחס לעסקאות רכבים במימון. כלומר, עסקאות בהן הלקוח יכול לבחור את אופי המימון שהוא יקבל (הלוואה), על מנת לשלם על הרכב. למעשה, הצרכן הישראלי לא חייב לשלם את מלוא הסכום על הרכב או לחלק אותו למספר תשלומים בודד בשביל שהוא יוכל לשלם ולקבל את הרכב.

באמצעות עסקאות רכבים במימון שמציעות החברות השונות בתחום, יכול הצרכן הישראלי לקנות רכב חדש או משומש בתנאים נוחים, עם אפשרות להחזיר את ההלוואה או לשלם את הסכום הנדרש ממנו על פי תוכנית סדורה המתחלקת למספר רב של חודשים.

כך הוא יכול להקל על עצמו והעלות הכלכלית של רכישת הרכב, גם אם היא כוללת ריביות, משפיעה פחות על חשבון הבנק באופן מיידי ועל משק הבית.

אילו אופציות עומדות בפני הצרכן הישראלי

ישנם סוגים שונים של עסקאות רכב במימון. העסקה הקלאסית היא שהצרכן מביא עמו הון עצמי בסכום מסוים, בין אם זה על פי דרישת החברה ובין אם זה על פי מה שהוא יכול לשלם, כאשר היתרה מתחלקת לטווח זמן ארוך (לעיתים אפילו שלוש שנים),

כשמדי חודש הוא משלם את סכום ההחזר פלוס הריבית עליו. מדובר בתוכנית נוחה, במידה ויש לצרכן את ההון הדרוש לכך.

תוכנית אחרת היא מימון מלא. מדובר על עסקה במהלכה הצרכן לא צריך להציג הון עצמי לרכישת הרכב, אלא הוא יכול לקבל מהחברה את מלוא הסכום לרכישת הרכב, אך הוא יידרש להחזיר אותו מדי חודש עם ריביות מאוד משמעותיות.

באופן טבעי, ככל שסכום העסקה יהיה גבוה יותר, כך הריבית תהיה גבוהה יותר. גם כאן, העסקה יכולה להתחלק על פני מספר חודשים רב.

בשני המקרים, וכן במקרים אחרים של עסקאות מימון, יש לקחת בחשבון שהרכב שייך לחברה כל עוד מלוא הסכום לא משולם לה.

כמו כן, יש לקחת בחשבון, שהצרכן לא יכול למכור את הרכב עד שזה קורה, ולכן כשיסיים לשלם את מלוא הסכום, ערך הרכב יהיה שונה מזה שהיה כשרכש אותו.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest