מה זה מוסך הסדר ? כל מה שרציתם לדעת על מוסכי הסדר

מה זה מוסך הסדר

כשאנחנו רוכשים פוליסת ביטוח רכב מחברת ביטוח, אחת ההטבות שאנחנו זכאים לקבל, הם שירותים במוסכים שעובדים עם חברת הביטוח, בין אם מדובר במקרים אחרי תאונה, תקלה או כל מצב אחר.

לא בכל מוסך אנחנו יכולים לעשות זאת, אלא גם במוסכים שחברת הביטוח נמצאת איתם בהסדר מיוחד. זה מה שמוכר לנו בשם, מוסכי הסדר.

מוסך הסדר, הוא למעשה מוסך רגיל שמטפל במכוניות מסוג מסוים, ונמצא בתוכנית הסדר עם חברת הביטוח באופן כזה שהוא יכול ליהנות מהטבות דרך זה שהחברה שולחת אליו מבוטחים. הדבר דומה במובנים רבים להסדרים שחברת הביטוח מקיימת עם בעלי מקצוע בתחומים אחרים. למשל, רופאים. במסגרת ביטוחי בריאות, יש לרופאים הסדר עם חברת הביטוח, כך שהיא שולחת אליו מבוטחים והם מספקים להם טיפולים במחיר מוזל, בזכות השתתפות של חברת הביטוח בעלויות.

כאמור, תהליך דומה מתבצע בכל מה שקשור לקשר מול לקוחות שמחזיקים ביטוח רכב. הכוונה לביטוח מקיף, שכן הוא מתייחס לכל הנושא של טיפול ברכב, בין אם זה במקרים של תאונה ובין אם זה במקרים אחרים (חבלה, נזק במערכת החשמל של הרכב, פחחות, זגגות, פנסים וכל דבר אחר). כל לקוח אשר זקוק לטיפול ברכב, מקבל מחברת הביטוח רשימה של מוסכים אליהם הוא יכול לפנות ולקבל טיפול כפי שהוא צריך.

לפני שנסביר מה יוצא לכל צד בהסדר, חשוב לציין חברות הביטוח עובדות אך ורק עם מוסכים מורשים, מוסכים מוכרים ואיכותיים. כמו כן, הן דואגות לעבוד עם מוסכים בפריסה ארצית, זאת על מנת שלקוחות בכל מקום יוכלו ליהנות משירותים של מוסכים אלו.

מה מרוויחים הצדדים השונים בהסדר זה?

כל צד, מרוויח משהו מסוים מהסדר זה. חברות הביטוח לא היו עושות את זה, אלמלא הן היו מרוויחות מכך. המוסכים גם לא היו מוכנים להצטרף להסדר, אם הם לא היו מרוויחים מזה. באופן טבעי, גם הלקוחות לא היו מוכנים לקבל אותו, אם לא היה יוצא להם משהו ממנו.

חברות הביטוח מרוויחות אפשרות לשלוט על העלויות השונות של הטיפולים. במקום שכל לקוח יפנה למוסך על פי רצונו, ובלי שחברת הביטוח תהיה מודעת לעלויות הטיפולים, הרי שהיא מפנה אותו למוסכים שיש לה הסדר כלכלי איתם. כך העלויות מותאמות לפוליסות השונות.

המוסכים שבהסדר, נהנים מאפשרות לקבל לקוחות חדשים, אשר ייתכן ולא היו מגיעים אליהם אלמלא הסדר זה. כך הם מגדילים את היצע הלקוחות שלהם. סביר להניח שאותם לקוחות יישארו אצלם, ולא ימהרו לחפש מוסכים אחרים.

הלקוחות מקבלים אפשרות ליהנות משירות בתנאים ובמחירים נוחים, כאשר הם יכולים להיות בטוחים שהמוסך בו הרכב מטופל, הוא איכותי וטוב, ולא מוסך שאיננו מוכר ולא ברור איזה איכות עבודה הוא מספק.

תמונה מ-Shutterstock

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest